Hauptmenü:
In the following, you'll find a selection of my recent publications.
2017
Schindler, M., & Rott, B. (2017). Networking theories on giftedness. What we can learn from synthesizing Renzulli’s domain general and Krutetskii’s mathematics-
2016
Bunz, E., Chadalavada, R., Andreasson, H., Krug, R., Schindler, M., & Lilienthal, A.J. (2016). Spatial augmented reality and eye tracking for evaluating Human Robot Interaction. Paper presented at RO-
Joklitschke, J., Rott, B. & Schindler, M. (2016). Correlations between creativity in geometry and algebra. In C. Csíkos, A. Rausch & J. Szitányi (Hrsg.), Proceedings of the 40th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (S. 181). Szeged, Hungary: PME
Joklitschke, J., Rott, B., & Schindler, M. (2016). Measuring mathematical creativity: Towards a conformation and refinement of a test-
Joklitschke, J., Rott, B., & Schindler, M. (2016). Erfassung mathematischer Kreativität ‒ Herausforderungen valider Untersuchungsmethoden. In Institut für Mathematik und Informatik der pädagogischen Hochschule Heidelberg (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016 (S. 497-
Joklitschke, J., Rott, B., & Schindler, M. (2016). Revisiting the identification of mathematical creativity: Validity concerns regarding the correctness of solutions. Paper presented at ICME-
Nilsson, P., Schindler, M., & Seidou, A. (2016). Inferentialism–A social pragmatic perspective on conceptual teaching and understanding in mathematics. Paper presented at MADIF-
Rott, B., & Schindler, M. (2016). Sorting existing theories in the field of mathematical giftedness along two dimensions. Paper presented at ICME-
Schindler, M. (2016). Stärken beim Begründen. Natürlich differenzierend! Mathematik lehren, 195, 20-
Schindler, M., Lilienthal, A.J., Chadalavada, R., & Ögren, M. (2016). Creativity in the eye of the student. Refining investigations of mathematical creativity using eye-
Schindler, M., & Joklitschke, J. (2016). Designing tasks for mathematically talented students. In K. Krainer & N. Vondrová (Hrsg.), Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 9) (S. 1066-
Schindler, M., & Rott, B. (2016). Kreativität, Interesse und Talente. Mathematische Begabung vielfältig denken. Mathematik lehren, 195, 2-
Schindler, M., & Seidou, A. (2016). Inferentialism in statistics education research. Paper presented at ICME-
2015
Schindler, M., Schauf, E.-
2014
Hußmann, S. & Schindler, M. (2014). Ein Konzept für die Einführung ganzer Zahlen – auch für die Multiplikation. Mathematik lehren, H. 183, 28-
Hußmann, S. & Schindler, M. (2014). „Raus aus den Schulden" – Mit negativen Zahlen rechnen. In L. Leuders, S. Prediger, B. Barzel & S Hußmann (Hrsg.), Mathewerkstatt 3 (S. 47-
Schindler, M. (2014). Auf dem Weg zum Begriff der negativen Zahl. Empirische Studie zur Ordnungsrelation für ganze Zahlen aus inferentieller Perspektive. Wiesbaden: Springer+Spektrum.
Schindler, M. (2014). Empirische Studie zum Vorwissen von Fünftklässlerinnen und Fünftklässlern zu negativen Zahlen. In J. Roth & J. Ames (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht (S. 1067-
2013
Busch, H. B., Di Fuccia, D.-
Schindler, M. (2013). Empirische Studie zum Begriff der negativen Zahl. In G. Greefreath, F. Käpnick & M. Stein (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2013 (S. 874-
Schindler, M. & Hußmann, S. (2013). About students’ individual concepts of negative integers – in terms of the order relation. In B. Ubuz, C. Hacer, & M. A. Mariotti (Hrsg.), Proceedings of the Eighth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 8) (S. 373–382). http://www.mathematik.uni-
2012 and earlier
Schindler, M. (2011). Dem Anwenden mathematischer Begriffe auf der Spur – eine Interviewstudie zum Begriff der negativen Zahl im Rahmen des Projekts KOSIMA. In R. Haug & L. Holzäpfel (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2011 (S. 739-
Schindler, M. (2005). Über das Verfassen von Texten in einfacher Sprache. Zeitschrift für Heilpädagogik, 56 (2), 63-
Schindler, M. & Hußmann, S. (2012). "Plus ist gut, minus ist schlecht" – Eine Lernprozessstudie zur Rolle des Kontextes und des Transfers im Bereich der negativen Zahlen. In M. Ludwig & M. Kleine (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2012 (S. 745-
Wember, F. B., Breucker, T., Friedemann-
Wember, F. B., Breucker, T., Gerling, C., Schindler, M., Thoß, P. & Zemkalis, I. (2010). klick! Mathematik 6. Schuljahr. Berlin: Cornelsen.
Wember, F. B. & Schindler, M. (2011). Schriftspracherwerb, Lesen und Schreiben. In A. Kaiser, D. Schmetz, P. Wachtel & B. Werner (Hrsg.), Didaktik und Unterricht (S. 241-